We are young, we are free

We are young, we run free
Stay up late, we dont sleep
Got our friends, got the night
Well be alright




Förlåt för att förra inlägget var så dampigt; har nog umgåtts liite för mycket med fröken dyrblom(pratar ju för gudsskull mer med na nu än jag gjorde innan jag åkte!)
Jag var bara på riktigt dåligt humör och hade allmänn otur igår! Men idag var mycket bättre. Hade en stor presentation av mitt senior project idag. Senior project är ett projekt som alla seniors gör om ett yrke som man är sugen på att jobba med. Så en presentation var en liten del av projektet. Jag har forskat om Event Planner yrket. Tyvärr så var jag ju som alltid sent ute och började på min redovisning igår!! Men tro det eller ej det GICK SÅ OTRPLIGT BRAAAAAA! Jag var orolig över att snubbla på ord och sånt eftersom det är på engelska men icke, har aldrig presterat så bra i mitt liv! Det var som nån annan tog över min kropp och bara körde järnet!! Min lärare sa till och med att jag hade bästa presentationen i klassen!! Jag är så stolt haha, bli jämförd med en 40 seniors som snackat engelska hela livet, scooore!! Problemet är bara att här spelar det inte så stor roll hur bra man gör uppgifter, det viktiga är att man gör alla uppgifter(som är nog med jobb vill jag lova), det är en väldigt stor skillnad från skolan i sverige!

På min digital imagin class hade vi ingen mindre än football-coachen som vikarie. Han hatar verkligen mig, ni anar inte ahahah! Han brukar vikariera för Coach Kasper på WT(det är därför han vet vem jag är) och han skäller ALLTID ut mig. Lärare brukar alltid gilla mig men nej nej. Som sagt är den amerikanska skola otroligt sträng och rektorn tyckte att viktklassen var för lat och hängde utanför alldeles för mycket så han beslutade att vi inte ska få lämna rummet på hela lektionen. Men det är ingen som bryr sig och eftersom jag inte vill träna på WT-lektionerna(har konditions och styrke träning dirket efter och om jag tränar innan så är det helt omöjligt att ta sig igenom en  träning) så brukar jag gå och fylla på min vattenflaska och gå på toa, det gör alla andra också. Men coachen skäller alltid ut footbollskillarna om dom gör det OCH MIG men ingen annan! Hallå ser jag ut som en football-player eller???? Jag säger det han haaatar mig! Så jag har fått en hel del utskällningar och extra push-ups! Så när jag kliver in genom dörren till DI-klassen så får jag världens mördarblick av honom, och tror du inte att min plats är precis brevid katerden. Det var ju en minst sagt inressant klass.. När han skulle ta närvaron och kom till mig säger "och miss sweden är ju här, det kan man ju inte missa" med en sur ton trots att jag bara varit tyst och lydig.. Men jag tar det inte så hårt för han har NOLL inflytande över mina betyg eller likanade så varför ska jag bry mig om honom?? Det är faktiskt ganska kul när man tänker på det.

Vikt träningen gick faktiskt bra idag och jag fick till och med några förlåt. Orkar inte berätta vad som hände igår men folk var bara allmänt orespekfulla och omogna. Idag var (inte Football coachen där som tur var) det väldigt chill, vi fick ha hög musik på och behövde bara göra mycket lite. Basketträningen var tuff men väldigt rolig. Jag tycker mycket mer om att träna utomhus, track. Vi slutaden tidigt idag för vi var så duktiga(och slut!) så jag och Anne satt och kolla på när dom tränade football medans vi väntade på skjuts. Har inte alls tagit mycket bilder på senaste tiden men det ska det bli ändring på!

Imorgon är det back to school night vilket innebär att jag slutar 12:30 och basketträningen är inställd, yaaaaay!!! Dock måste jag stanna efter skolan och jobba med mitt photoshop projekt men men! Förresten så blir det så att jag stannar hemma ensam på fredag medans Familjen åker och kollar på ett potentiellt college för steph. Men det är bara en natt så jag ska väl klara mig. Dom ska ta mig till den staden en annan gång i stället för om jag inte kommer till skolan på fredag så får jag F i två ämnen, vilket inte känns speciellt lockande!

LOVE LINN



Anne's matador nails, true spirit!


Kommentarer
Postat av: Fröken Dyrblom

Jag ssom tycker att det är kul att prata med dig!! Och det här är vad man får tillbaka?! Skämms på dig limpan!

2010-09-22 @ 04:52:11
URL: http://louisedyrblom.blogg.se/
Postat av: Elvira

Hej hej! Måste börja med att säga att jag verkligen gillar din blogg! Den gör mig verkligen peppad på att dra iväg själv! Kan inte du lägga upp en spotifylista eller liknande? diggar verkligen din musiksmak!!

2010-09-26 @ 09:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0