California here we come

Så nu är ännu en lördag avklarad. Jag har bara varit otroligt trött idag, började dagen med med en rejäl sovmorgon och nu är jag på väg att avsluta den med en tidig kväll och ett dopp i hottubben. Det finns ingenting bättre än att ta ett dopp under stjärnorna, för ja man kan faktiskt se stjärnorna här trots att det är en storstad!
Idag så cyklade vi iväg till Walgreens, som ligger cirka 3 kilometer bort. Walgreens är ett pharmacy, ungefär som Walmart; dom har verkligen allt man kan tänka sig från halloweenkläder till tandkräm. Jag laddade upp bilder på deras hemsida så gör dom fina utskrifter av det till en billig peng. Jag skrev ut runt 80 bilder, alla från usa, till mitt album. Berättade jag att jag fick ett presentkort på $20 på Whole Foods av min granne Fay, så otroligt gulligt att hon hade förberätt min ankomst haha! Jag har ju verkligen kommit till rätt ställe när grannarna köper presentkort på mat till en, tänk att dom känner mig så väl! Whole Foods är som ett supermarket men alla varor är delikatess och ekologiskt. För dom som älskar mat, som jag, är det verkligen en upplevelse att besöka den affären hahah! Dessutom kan man köpa lunch/ fika där. Affaren firade 30års jubileum så överallt var det decorationer och folk som dansade linedance, america america. Jag köpte surdegsbröd och en stor lyxig juice flaska. Efter det åke vi hem och jobba på mitt album, som blir riktigt bra! Försökte ta några bilder men albumet har skyddsplast på sig just nu men ni fick några smakprov i alla fall. När det är klart så ska lägga upp riktigt bra bilder. Stephanie var på en indoorsuccer game nu på kvällen. Jag har aldrig hört talas om det förut. Jag vet såklart att vi har inomhusfotboll i sverige men här spelade dom med rank(så bollen aldrig kunde komma ut) och helt andra regler. Men jag var i alla fall så trött att jag stannade hemma. Tim och Cheryl är borta på nån enorm backyard-party så jag åt köttbullar hos eíremos! Sen lånade dom min svenska dator för att kolla på en massa svenska filmer som inte funkade i deras dvd. Som ni hör har jag inte gjort så mycket idag men imorgon så ska jag antingen till The Roseville Galleria med Steph och tjejerna eller till Chinatown i city med malin.

Natti nattiii





Bästa presenten ever´

Lyssnar på den här låten just nu och försöker förstå att jag verkligen är här nu, som jag alltid drömt om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0