You are my only exception

SD i riksdagen, vad hände där? Hörde även att det var ett alldeles för många som röstat för SD i Celsius val, jag trodde mer om er celsiusare!!

Idag åkte vi i alla fall till the Galleria och herre min gud vad stort det var!! Jag har ändå rätt bra lokalsinne men det här var bara galet. Vi började med Forever XXI, behöver jag ens tala om att det var enormt? Kunde ju lätt spenderat en dag där inne. Men efternån timma hade jag hittat nog med grejer trots att jag bara kollat igenom en minidel av butiken. Fick med mig hem en massa tröjor, blusar, pyjamasshorts och smycken. Sen gick vi in i själva gallerian. Den var så stor att det fanns karuseller, trampoliner och gymnastikuppvisningar där inne. Fick även med mig en stor mysig hood från Hollister. Det kom faktisk från herravdelningen, tyckte att dom tröjorna var mycket mysigare och finare än dom på dam. Och så fick jag äntligen tag på min dröm parfym! Har letat efter parfymen "Tease" från Viktorias Secret, men det säljer slut på en gång. Synd att man inte kan skicka dofter genom datorn för den smells like heaven!

På vägen hem skulle vi lämna av en present till Stephs kusin Cloée som fylde 13. Den familjen bor i ett så kallat "closed community", det är när man spärrar av vissa hus så att folk inte kan köra där om dom bor där. Det är alltså ökad säkerhet och så. Men det här var ett community som hette duga! Först när vi kommer så blir vi stoppade av vakten som undrar var vi ska och försöker ringa familjen. Men eftersom familjen inte svarar får vi snällt vända om igen. Så vi åker runt hela saken, tog hela 15 minuter! Där spelar vi på och låtsats att vi bor där och vi kör igenom filen som är avsedd för boende och vinkar åt vakten som rycker till men snart inser att hon inte kommer hinna ikapp oss haha. När vi väl kommer in sitter alla med hakan i knäet. Det var som att åka in i en fantasivärld, allt var så vackert! Alla husen var riktiga lyxhus i matchande färger med exravaganta trägårdar. Till och med gatuskyltarna var specialdesignade för det här communityt. Det hade till och med deras egna SJÖ där inne med en massa lyxyachter och en enorm golfbana där alla körde runt i sina golfbilar, det var en syn att minnas vill jag lova! The Osborns hus var så stort, som allt annat haha. Vi satt kvar i bilen medans Steph gick in. Dom hade tillexempel två garage stora som vanliga hus och två stora pooler, aviiiis!
På väg hem sen så blev vi stannade av polisen, sån jäkla otur! Han stannade oss för att vi hade kört för fort vilket verkligen var skrattretande med tanke på att vi kom i snigelfart, jag lovar om något så körde vi för sakta! Jävla gubbe som hatar ungdommar! Som tur var har Steph (som är en av de bästa bilförarna jag känner!) haft sitt körkort i över ett år, annars hade det rykt! Jag tror han insåg hur dum han varit för han ångrade sig och vi fick aldrig nå böter i alla fall haha!!
När vi, tillslut, kom hem så väntade Tim's mamma och pappa där som annars bor i Arizona/Washington State. Dom är påväg ner till sitt vinterboende i Arizona och stannar här några dagar på vägen. Vi var ute och åt på en restaurang som hette Woody's, mmmmm så gott! Jag har verkligen blivit van vid att äta ute, äter mer ute än hemma!

Imorgon är det dags för skola och basket, paniiiik!






UP TOWN and CALIFORNIA mina två hem



Kommentarer
Postat av: Britt

Hej kul blogg :) Sjalv ar jag utbytesstudent i Erie, Pennsylvania, inte alls lika coolt som California!!! tankte om vi kunde lanka till varandra? Min blogg heter www.Brittiusa.blogg.se hor av dig :)

2010-09-21 @ 01:29:54
URL: http://brittiusa.blogg.se/
Postat av: Klara

Hejsan! Tänkte höra om du möjligtvis har någon mejladress? Jag funderar själv på att åka som utbytesstudent och har massor med frågor. :)

2010-09-26 @ 09:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0