Im a beast in the night

God morgon Sverige!
Igår när jag skulle sova fick jag ett riktigt moment. Det var första gången det verkligen slog med hur lycklig jag är. Så otroligt många av mina drömmar har gått i uppfyllelse den senaste tiden. Just nu lever jag the dream, min dröm. Det är helt ofattbart vilken jädrans tur jag har haft, med en familj som bara är helt underbar, fantastiska svenska grannar, vänner som jag redan kommit otroligt nära och en riktigt bra skola (för att inte nämna den lilla detaljen att jag för det kommande året är bosatt i Kalifornien). Så då kunde jag ju självklart inte somna, men det gjorde inget! Med endast två timmars sömn steg jag upp redo för en ny dag at Mira Loma. Jag älskar verkligen den skolan, den är för underbar hah! Varje fredag (i alla fall varje som det är football game) har alla football-players på sig football-kläder, alla cheerleaders sina outfits och alla lärare uppklädda med kostym eller klädda i ML-kläder. Det är så skönt att vara senior just nu för det är en massa college-presentationer/workshops och tävlingar så vi slipper massa lektioner! Som att det inte var nog så skulle jag fixa mitt skol-ID idag, så det var fotografering och pappersinfyllning, men har jag mitt ID som bland annat gör att jag får enorm rabatt på matcher.  Idag åt jag lunch med Danielle och M. För första gången så var jag inne i kafeterian och köpte lunch, herregud va stort det var! Det var som kungshallen, minst! Och maten var faktiskt betydligt bättre än vad jag hade räknat med. Det var runt fem sektioner med olika sorters maträtter (+ två utomhus). Jag och Danielle köpte sallader i Salladsbaren. Det var, tro det eller ej, en av de bästa salladerna jag ätit! Lite som cupido i Uppsala. Sen hade vi en chill engelska lektion där vi bara läste. Och sen var det dags för dagens höjdpunkt, WT såklarttt! Nej men det var faktiskt en riktgt nice lektion. Etftersom vår klass består till 90% av skolans footballplayers, som hade match på kvällen, så hade vi ingen träning utan bara "Gym"(=idrottshall, inte som ett svenskt gym). Det innebär att vi är i idrottshallen hela lektionen med fri tillgång till musik, basketbollar etc. Kände dock inte för att ställa mig och öva skott inför alla med mina mycket tveksamma basketkunskaper! Så det blev att chilla på lektarn hela lektionen. Men det var inte så fel det heller, satt med Anne, the Kaylas, Alex och mina WT-grupp. Tog en massa bilder men tror inte jag blir så populär om jag lägger upp dom hehe. Dom jag har blev väääldigt suddiga av någon anledning.
Tanken var att jag skulle till Daniellas pojkvänns fest nu ikväll, som går på college så det lät ju hur kul som helst. Men det var så mycket jag skulle göra; skulle till The Galleria med Tay, skulle på El Caminos game, skulle till eiremos och så festen..så det sluta med att jag gjorde ingenting haha! Tröttheten kom väl ikapp mig med.

Nästa helg så ska vi till nån bay vid kusten mellan L.A. och San Francisco, Steph ska kolla på nått College så det blir att ta ledigt på fredag. 

Snart är det, Halloween (+ halloween party och dance), Homecoming!! Chilli cook-off and so on! Mycket att se fram emot!

Favoritlåten just nu!






Såg nyss att dom missade ett s i fredriksson i alla fall, fasten jag tjata..
(amerikanare har såna otroliga problem med mina namn, trodde det skulle vara lätta namn men icke. Dom har problem med att stava fredriksson och problem med att uttala linn, för dom trilskas med att göra det på svenska och inte engelska(lynn). så överallt i korridorerna hör man "Liiiiiiiiiiin, liiiiiiiiin, eller eliiiiineee".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0