Pain killers + Iceee, just another Monday

Som rubriken antyder är jag skadad. Jag har skadat min rygg. Brukar verkligen aldrig vara skadad, har aldrig skadat ruggen förrut så det är något nytt. Vet inte riktigt vad jag gjort men under lunchen får jag plötsligt jäkligt ont på en punkt i vänster sida. Först kändes det som jag hade en lång nål instucken mellan revbenen. Men ju mer tiden gick ju ondare fick jag och det började kännas som att ett revben "pekade inåt", självklart är jag smart nog att förstå att det inte var det som var felet. Men det vart rätt illa och jag fick svårt att andas, det var som jag hade tapat andan ni vet, jag kunde liksom inte ta riktiga andetag utan fick små smuttar av luft, jag lät som en hund haha! Mina lärare försökte få mig att åka hem men jag ville inte riktigt erkänna att jag hade ont så jag tänkte att jag lika gärna kunde stanna. På WT så hjälpte coach Kasper mig, han har mycket erfarenhet när det gäller ryggar. Han behövde bara titta och känna snabbt på det för att konstatera vad det var. Ett utav min revben har "hoppat ut" och hamnat lite snett, så det trycker mot min lunga som orsakar smärta och andningssvårigheter. Dessutom så har det skadat min yttreryggmuskel. Det låter som jag är påväg att dö men det är inte så allvarligt!! Vanligtvis försvinner det efter 5dar/en vecka. I dom allra flesta fallen är det helt ofarligt, det gör bara bajsont! Sen hjälpte även Jonathan, vars mamma är kiropraktor, till med min rygg och jag fick massage. Helt plötsligt svullnar den högra sidan av min rygg upp och jag får en mörkblå fläck på mitten. Jag hade på mig en "one shoulder blus" idag som såklart lämnade just högra sidan otäckt. Så alla kunde alltså se när det här hände och alla balla ur!! En del börja skrika "shes f*cking dieing!!!!" hahah. Jag tyckte bara att det var så jäkla kul, ni skulle vart där! Coach Kasper skickade med klara instruktioner för hur jag skulle behandla detta. Idag så har jag legat hela eftermiddagen på mage på golvet med en stooor ispåse på ryggen. Jag proppar även pain killers som gör mig alldeles dåsig! Vet inte om jag kommer kunna gå till skolan imorgon, hoppas på det dock (kan inte missa mer nu). Mitt stora problem är bara hur jag ska få med mig mina böcker, för jag får nämligen inte bära något som väger över ett kilo!! Mina skolböcker snittar på 2,5 kilo, dom är enorma! Dom vill att jag ska ha en TA svansades efter mig hela dagen, men nej tackk! En TA är en Teachers Assistent, man kan ha det som en klass här; det innebär att man som elev har en period(lektion) där man assisterar en lärare eller på kontoret. Så jag skulle alltså ha en liten elev som går och bär mina böcker. Skulle säkert bli en liten freshmen som inte ens är stor nog att orka min väska, han skulle ju gå av på mitten!! Får se hur jag gör. Men om min rygg inte är betydligt bättre imorgon eftermiddag måste jag antagligen åka till aktuten för ja det är oftas ofarligt men det här kan även, om man har riktig otur, leda till förlamning... Men det kommer ju inte att hända för imorgon ska jag må bra punkt!

L-LOVE

Kommentarer
Postat av: Sofie

Krya på dig sötis! <3 <3 <3

2010-09-29 @ 05:57:14
Postat av: Amanda

<3

2010-09-29 @ 07:31:13
Postat av: Felix

låter ju inge bra det där! har du provat att låta någon, FÖRSIKTIGT, trycka på det området?

2010-09-29 @ 07:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0