Labor Day Weekend 2010

Så nu är det söndagskväll här i Sacramento, men det innebär ändå inte skola imorgon för det är Labor Day, yay!  Idag var vi alltså i Newport. Herregud vad stort det var! Jag hade föreställt mig en liten strandstad men oj så fel jag hade, det var enormt! Eftersom ingen hade varit där tidigare följde vi GPSen, som var något för gammal haha. Den ledde oss av motorvägen och ner på en liten liten cykel/bilväg precis vid vattnet (I newport låg alla hus uppe på klippor/berg så det var jättekonstigt att vi hamnade på den här lilla pyttevägen). Vi åkte och åkte, passerade i princip alla Beacher men GPSen sa åt oss att fortsätta haha! Tillslut lyckads vi ta oss fram till Corona Del Mar MAIN BEACH som jag antar var den största beachen. Men herregud vad mycket folk det var! Eftersom det är Labor Day Weekend hade alla letat sig ut till stranden! Fast det var väldigt fint måste jag säga, mycket vackrare än vad jag hade föreställt mig. Men det som fashinerade mig mest var helt klart husen, så galna! Till att börja med är det här en väldigt exklusiv stad så alla husen är ju riktigt lyxiga. Men rika människor kan även ha väldigt konstig smak! Vissa kvarter var fyllda av hus som såg ut som värsta sortens lyxhus men i dockhusformat, alltså väldigt små och hopkrympta. Och vissa hus var helt malplacerade, kunde stå en "skogsstuga" mitt bland alla fina hus, en del hus var helt täckta av växter och endel var helt täckta av stenar! Newport beach är ett ställe jag verkligen vill besöka igen, men med mindre folk så man kan ta sig fram i lugn och ro. Det var mycket mer turistigt än vad jag hade tänkt mig, vilket är lite synd. Men som sagt en väldigt fin, rolig och speciell stad som verkligen är värd ett besök! (känner att det blev lite turistguide varning här hah).
Bilresan hem flöt på väldigt bra! Det går så mycket bättre när man har en stor och rymlig bil och mycket folk att prata med.

Imorgon ska jag, Anders, Jonas och Malin ut och go rafting (typ forsränning) i ån. Så jäkla kul, jag är peppad till tusen! Har aldrig gjort det förut så det blir en upplevelse! Verkar vara väldigt vanligt här i usa. Nu ska jag, Steph och Tay ut på nattur i hopp om frozen yoghurt!

<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0