Discipline

Hello!
Det här är den mest intensiva veckan i mitt liv! På det här tre dagarna(ons/tors/fre) har jag inte mindre än 7 prov, 3 uppsatser som ska in och läxor i varje ämne tills nästa dag som vanligt. Det är inte som i sverige där man får reda på prov 1-2 veckor innan, nej nej jag fick reda på dom i måndags! Men jag har inte panik för jag har pluggat oavbrutet sen imorgon morse, med paus för mat. Sova får jag göra i helgen. Jag kom till USA i hopp om att skolan skulle vara enkel, men jag kunde inte haft mer fel.
Saken blir ju inte bättre av att jag går på Mira Loma High School som är utsedd till den bästa och tuffaste skolan i hela Sacramento området. Det positiva är att våra lärare är fantastiska, jag tycker det är så otroligt viktigt med bra lärare! Alla mina är passionerade och brinner verkligen för det dom gör vilket gör ämnena intressanta. Och det ser väldigt bra ut att ha ett diploma från Mira Loma om jag nån gång ska söka till College här i staterna. Skolan har linjer som är förberedande för det bästa skolorna i världen. Som igår på lunchen så pratade jag med min kompis Jail och frågade var han planerat att söka till college. Han svar var, jag ska till Harvard det finns inget annat alternativ. Det är tydligen väldigt många från Mira Loma som sökt dit, så coolt! Jag är verkligen imponerad av honom han är så galet duktig! När jag frågade om han trodde att han skulle komma in så  sa han att om man gått på Mira Loma(med de rätta inriktigarna då) så är det ingen tvekan om saken. Det jag skulle komma till är att jag har fått fyra lärare som vanligtvis undervisar inom IB/IS programmet(det där jättebra programet) som är väldigt stränga och ibland inte riktigt skiljer på oss vanliga klasser så vi får mycket svårare uppgifter. Det var en chock i början men som sagt jag börjar komma in i det. Mina värdföräldrar kom nyss hem från ML Back to School Night, det är som öppet hus när föräldrarna går till alla ens klasser för att se vad vi lär oss och hur det går för oss, för det första betygsperioden är due nu på fredag. Så min American Government lärare, Mr. Lago, sa till mina föräldrar att jag så gärna kunde få helgen på mig att förbereda mig till ett Am. gov prov som skulle varit nu på fredag. Det räddade mig verkligen, fast jag ska ändå göra det andra Am. Gov. provet som är imorgon jag vill bli av med det(hur knäppt är det inte att ha två prov, på helt olika kapitel, dagarna efter varann??)!


Åh jag måste ju berätta en annan sak! Idag på WT(borde ju fasiken döpa om bloggen till Linns år i weight training för jag skriver ju om det hela tiden) så hade vi football coachen och gissa vad, HAN BERÖMDE MIG!!!!!  Och ALLA ANDRA behövde göra situpsen idag förutom jag och två till för att vi jobbat på bra!! Och till mina föräldrar så sa han att jag var bland de bästa i klassen, en förebild till och med!! Vad hände???? Jag sa till några att jag tyckte det var jättekonstigt att han var så elak mot mig men då sa dom att han låter alla göra armhävningar och skriker undertiden men han plockar ut oss en och en för att öka pressen eller nått! Så jag hade helt missuppfattat! Trodde att jag fått massa skäll när det "ingick" i undervisningen! Jag som verkligen kämpat på träningarna! Dessutom sa dom andra att det är väldigt ovanligt att han ger komplimanger!

Nu är min 5 minuters rast över, back to business! Och maat, har inte hunnit äta sen klockan halv sju imorse (klockan är nio på kvällen nu) men nu kom C&T hem med en turkey-burger och en peach-freeze från Hagen's, så underbart gott! Steph och Tay var till Coldstone och åt glass, lät ju väldigt lockande men jag måste fokusera nu, nästa vecka blir för hoppningsvis lugnare:)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0