The Speed of Sound

Jag är DÖD! När jag kom hem från skolan fick jag världens energikick och tänkte att jag kunde ta en sväng med hojen, så vad gör jag? Jo jag bestämmer mig såklart för att kombinera detta med lite shopping. Måste ju hitta min HC klänning och jag har redan letat igenom alla närliggande malls och gallerior utan vidare resultat så jag drog iväg till Sunrise Mall. Saken är bara att det ligger 1,4 mil bort med backar överallt, suck! Men jag tog mig dit! Jag hitta till och med min klänning! Det är en utmaning att hitta fina klänningar här, de är fruuuktansvärda. Vissa gör en spyfärdig rent utsagt, spets, volanger mörkgrönt, skimmer, glitter, paljetter, allt på en och samma klänning. Så det slutade med att jag köpte en enkel smuts/ljusrosa klänning från Express, som enligt amerikanare är en fin märkes affär men min klänning kostade bara $99 (vilket nu när dollarn är så låg, motsvarar 660 kronor vilket är ett mycket överkomligt pris för en HC klänning). Sen var det bara att trampa på hem, problemet är bara att amerikanska gator inte är gjorda för cyklister. Folk som kör tittar inte ens efter cyklister och cykelvägar är ju bara att glömma. Gatorna är ju så stora också, vanliga gator mitt i stan är som flerfiliga motorvägar! Men jag kom hem levande trots allt. Sen åkte jag med Dana och hämta upp fröken Mullen hahah, innan Cheryl kom hem med Take-out.
Hahahh vi blev nyss BOO-ade. Det är en amerikans grej man gör på Halloween, man ställer en gåva av något slag utan för dörren sen ringer man på och springer. Vi fick en korg fylld med godis, undrar vem den var från! I love America!

Nu är laine, tay, evan och daxton här så nu blir det hottubin'!
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: maria

du verkar ju ha det skit bra! kan du inte lägga upp en bild på klänningen? saknar dig! PUSS!

2010-10-08 @ 21:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0