GUESS

Igår hade alla IB-sophomores gjort en medeltidsmarknad på skolgården. Dom hade verkligen satsat med hyrda kostymer och grejer. Det var ju riktigt nice för oss andra som slapp lektioner och fick massa gratis mat och godis:). Fast vid ett ställe hade dom en stor skål med massa godis i så jag och Daniella gick och tog och då blev vi staffade haha!
Jag är förvånad över att jag klarade dagen dock för jag hade inte fått någon sömn alls natten innan. Men på 5 lektionen brast det och jag somnade.. Vi hade läsning på engelskan så det var helt omöjligt för mig att hålla mihg vaken, så jag somnade med boken i handen och lyckads komma i riktig djupsömn. Men sen gick fläckten (som är precis brevid mig igång så jag vaknad upp helt förvirrad och fatta inte ett dugg om var jag var. Som tur var så hade cirka 2/3 av klassen också somnat haha! Det var väl för att torsdagen verkligen kändes som fredag med footballgames och allt. Sen fick jag även en härlig tupplur på WT! När jag kom hem så hade jag lite panik för jag kände att jag inte har någonting att ha på mig ikväll, och är väl sådär halvsugen på mina, numera, blodstänkta converse. Så jag slängde mig på cyklen till Macy's som ligger precis runt hörnet för att impuls leta efter ett par skor och gissa vad jag har hittat mina dröm skor!! Det är ett par svarta pumps från GUESS, jag är kär! Det är verkligen dom perfekta skorna. Jag hade sånt flyt för när jag stog och provade dom så kom en kille som jobbade där fram till mig och sa att han tyckte jag hade den perfekta längden. Lång men inte för lång för att ha riktiga heels. Sen så bröjade vi prata om allt från sverige till Mira Loma. Jag gillade skorna mer och mer för ju längre jag hade på mig dom men vad jag inte riktigt gillade var priset ($160) men någon hade satt på en felaktig prislapp på dom så gissa vad han sa??! Jag tycker du ska ha dom här skorna så nu bestämmer jag att just det här paret är på rea så jag fick dom för $63!!!!! Alltså mindre än halva priset trots att dom vart helt nyinkomna, lycka!! Försökte ta bilder men dom blev inte alls bra, ser inte ut som dom skorna och så ser som lägre ut. För dom här är höga vill jag lova, 6 inches = lite drygt 15 cm! Men tackvare att dom har en riktig platå kan man gå i dom!

Nu lucktar det jummý i hela huset, för idag är det nämligen chili-in-the-hood-cook-off! Det är grannarna i det här kvarteret som har sin årliga chili-tävling! Årets tema är pirater så mina värdföräldrar har vart till Halloween affären inte mindre än 5 gånger dom senaste veckorna för att få ihop perfekta kostymer så amerikanskt haha! Jag ska inte tävla men jag ska servera med steph och tjejerna. Jag behöver ingen kostym utan bara förkläden och ögonlapp!
Efter det blir der PARTYYYYY! Det är Daniella och hennes pojkvän som anordnat ett supriseparty för Nathans 18års dag. Dom har hyrt en stor våning på ett hotell här i närheten och ordnat med DJ och grejer. Deras gästlista visar just nu 50 pers men alla ska ta med sig folk så det lär nog bli runt 150! Och det kommer inte vara många från High School utan mest från College, riktigt nice att slippa småungar för en helg hahah. Tror det kommer bli awsomeee! Nu måste jag göra mig i ordning men vi hörs imorn, ha en bra helg!:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0