GRADUATION, HELL YEAH!!

Gissa vem som ska ta graduation i år då? JO JAG! Idag hade min counsler möte med rektorn som äntligen ok:ade min graduation! De flesta som åker som utbytesstudenter får inte ta graduation trots att dom är seniors. Och min skola, Mira Loma, har som policy att inte låta utbytesstudenter ta graduation men jag har verkligen varit på dom och tjatat och förklarat hur mycket jag behöver det och idag gav dom med sig! Så jag blir den enda av de fyra utbytesstudenterna på ML som tar graduation. Det innebär att jag kommer att få ett High School Diploma som intygar att jag avslutat High School med tillräckligt bra betyg(förhoppningsvis) för att gå vidare till College.
Det här betyder väldigt mycket för mig för jag har bestämt mig för att gå direkt till College och inte fortsätta på gymnasiet i sverige. Eller det är i alla fall vad jag hoppas på för jag måste lyckas få ett minst tvåårigt visa och greencard först. För jag kan verkligen inte tänka mig att åka tillbaka nu, det finns inte i min värld. Efter att jag har upplevt så mycket som jag har/gör det här året så kan jag bara inte vara lycklig med att gå tillbaka till den svenska vardagen. Jag menar inte att det är något fel med Sverige men när jag kom hit kände jag mig genast som hemma, I belong in California.  Och engelskan känns redan mer bekväm en svenskan, visst det tog ett tag att komma in i det men nu går engelskan riktigt bra!
Jag är helt säker på att jag vill till College och det känns som att om jag går två år i sverige kommer jag bara att vänta på att få komma tillbaka och slösa dom två bästa åren av mitt liv! Dessutom godtar inte alla College gymnasiebetygen, utan man måste gå två år på community college först och sen till det colleget man ville till. Då tycker jag att det är lika bra att jag går direkt till community college och lägger till dom klasserna jag saknar, tror det är en matteklass, och förbättrar dom betyg jag behöver och sen går till ett vanligt college. Ett annat stort hinder är kostnaden, det här året har kostat en förmögenhet och college är ju inte det billigaste precis! Men community college är väldigt överklomligt och det finns ett bra stort sådant precis runt hörnet, American River College som skulle vara ett mycket bra alternativ för mig. Och om detta nu skulle hända skulle man möjligtvis kunna lösa greencard-situationen med att min andra världfamilj anställer mig som nany/barnflicka och förklarar att jag är den enda som skulle kunna göra detta job. Men vi får se, jag SKA lösa detta på något sätt, tänker inte ge med mig den här gången, det MÅSTE finnas något sätt!

Nu ska jag till gymmet, puss!


Kommentarer
Postat av: ELIN

shit vad kul! :D hoppas att allt går bra!

2010-10-13 @ 17:08:28
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: Emma Å

Guuud va kul, är så jävla glad för din skull! Du lever THE DREAM därborta! Du vet att jag är grymt avundsjuk ;) men så glad för dig, hoppas allt går bra! <3

2010-10-13 @ 21:06:39
Postat av: Lisa Elander

Det är minst sagt inspirerande att läsa din blogg då jag känner att vi är i samma situation och delar något trots att vi befinner oss på olika platser i detta stora land! Detta inlägg fick mig att höja ögonbrynet då även jag har försökt få min studierektor att ge mig förmånen till en graduation. De säger dock att problemet är antalet credits. För en graduation behövs 26 credits vilket inte kan uppnås på ett år. Hur ställer sig din rektor till detta? Hoppas att du har det bra där borta! :)

2010-10-18 @ 03:17:12
URL: http://lisaelander.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!

2011-07-19 @ 08:03:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0