Good Morning

Tidsskillnad suger, vaknade upp 5 imorse liggandes på golvet med kläder och smink på..  Hur gick det till kan man undra! Det sista jag kommer ihåg av gårdagen var att jag satt och tittade på tv vid sju tiden. Så jag missade alltså middag och allt, hann inte ens träffa Stephanie när hon kom hem.

Igår så skulle jag och Cheryl till distriktskontoret och skiva in mig för skolan, men när vi kom dit var det så mycket folk att det skulle ta timmar att få en tid. Så jag fick en tid för idag(tisdag) istället. Men något jag däremot fick göra var ett lååångt engelska test på drygt två timmar. Helt oförbered och utsvulten, men jag lyckades få advanced i alla fall så det kan ju inte ha varit så svårt! Haha.

Efter mitt prov åkte jag och Cheryl till Hagen’s Orange Freeze som ligger ungefär 100 meter från vårt hus. Det är en restaurang som där både Taylor och Stephanie jobbar, plus att Cheryl och Tim är väldigt bra vänner med ägarna och deras söner. Jag testade turkey burger för fösta gången, och jäklar så gott det var! Helt klart en ny favorit. Han som jobbade där (kommer inte ihåg vad han hette men det var nått på T) graduated tillsammans med Chelsea för några år sedan.  Så han och Cheryl insisterade på att jag skulle smaka på deras kända freeze, det är fryst mixad frukt typ.  När jag kom hem tog jag en långpromenad med Grizzle till närliggande Glancy Park. Varje gång jag går utanför dörren blir jag helt ställd av hur vacker det är här! Gatorna och husen (för att inte nämna människorna) ser ut att vara plockade direkt ur en film! Tänk er Wisteria Lane i Desperat Housewives bara ännu mer amerikanskt. Ska ta några bättre bilder idag så får ni se. På vår promenad var det flera stycken som stannade till med bilen för att det kände igen Grizzle och undrade om jag var Jones svenska utbytesstudent.  När jag kom blev det soolning och bad, looove it! Blev även till och träffa några fler av Stephanies vänner, det är så kul för att alla blir förvånade över att vi ser ut som helt vanliga människor där borta på andra sidan jorden, tror dom hade räknat med att jag skulle komma som grottmänniska..

Nu måste jag få lite mat men hörs mer ikväll!



PS. Maria affären Bed, Bath & Beyond i filmen Click finns på riktigt.

London
'





























Kommentarer
Postat av: Cay Fredriksson

Bra gumman! Fina bilder. Det verkar ju vara riktigt skönt där.

2010-08-24 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0