First days of school

Mira Loma High, riktigt konstigt skola måste jag säga. Där samlas kineser med läskigt hög IQ och Sacramentos värsta gangsters.. Det finns verkligen inga normala på min skola. Jag hamnade som senior, alltså högsta klassen, men jag har bara träffat på två st andra seniortjejer, däremot kryllar det av seniorkillar och dom hörs och syns överallt, helt galet! Alla är så amerikanska (konstigt nog!), det är verkligen precis som i filmerna bara att alla är ännu konstigare haha! Första dagen satte jag mig vid några juniors som verkade jättetrevliga, och de är dom men herregud va konstiga (och roliga) dom är. Inga lagom-svenskar här inte! Ryktet om "the new swedish girl" spred sig läskigt snabbt så nu verkar hela skolan veta, plus att jag sticker ut lite för jag ser äldre ut än alla andra tjejer(för det verkar ju inte finnas nå seniors??). Det som är bra med amerikanarna är att dom är jättetrevliga men man får aldrig vara ifred! Alla ska hjälpa en hitta till klassrummet och bära väskan(?) jag är typ dubbelt så lång/stark som du så jag tror jag klarar det gaanska bra själv. Jag ser väl inte precis överdrivet svensk ut så det är ju skönt på ett sätt, men jag känner mig verkligen som en jätte här jämfört med alla små minikines-tjejer.
Så eftersom jag kom så sent fanns det inte så många electivs(valabara klasser) så jag hamnade i Weight Training.. ja ni läste rätt! jag ska allstå lyfta skrot varje dag den närmanste semestern, nej tack!! Gruppen jag hamnade med är ju inte den roligaste heller, självklart ensam tjej med skolans högljudaste seniors som tydligen aaaldrig träffat en tjej förut. Imorgon ska jag byta, ska försöka få en open sixth, alltså ledigt sista lektionen.

Mina classes:
Psycologi
French
Algebra
Am. Government
English
Weight Training


Kommentarer
Postat av: Linda

Linn! haha jag har också flyttat till USA xD Gud jag fattar precis vad du menar, hamnade också lite här å där med classes för att allt var fullt. Haha du har kineser å jag har gravida mexikaner xD Men det blir def. bättre med tid haha. Jag har träffat nya vänner("normala") utanför skolan sooo haha it's all good. If you find people who are like you, you'll be fine. lol coz thats all you need really ;D

2010-08-27 @ 02:11:41
URL: http://www.facebook.com/linda.malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0