California Dreamin'

Kände att jag ville börja på en nykula, nytt land - ny blogg! Så här kommer ni att få följa my LIFE ON THE OTHER SIDE!  Lite sent att börja blogga nu kan tyckas, men eftersom jag fick min familj så otroligt sen kändes det som jag hade så lite att skriva om USA, för jag vill att den här bloggen ska vara en "ren usa-blogg". Men nu har jag alltså fått min familj, och det kunde fasiken inte blivit bättre!! Som de flesta av er vet så hamnade jag i Kalifornien. Jag ska bo vackra Sacramento som är Kaliforniens huvudstad. Det är mycket nära till både San Francisco och bergen, vilken dröm! Anledningen till att det dröjde så länge med min placering var att det fanns en familj som hade valt mig men till slut sa den amerikanska organisationen nej för att familjen hade för många college-barn som bodde hemma (som att det skulle vara nått problem där liksom? haha). Familjen hade en svensk pappa som väldigt gärna ville ha en svensk-utbytesstudent. Men då visade det sig att deras grannar och vänner länge hade funderat på att ta emot en utbytesstudent så dom var ju den perfekta lösningen! Så nu kommer jag alltså ha som två familjer, även fast det bara är en familj som är min officiella och den jag bor hos.

The Jones Family
Jag kommer att få en värd-mamma som heter Cheryl Jones, pappa Tom Jones och dottern Stephanie Jones (+ en till tjej som bor på college). Stephanie är lika gammal som mig fast vi kommer inte att gå i samma skola, men en tjej i den andra familjen ska göra det så det blir super för då får jag ju lära känna folk från båda skolorna ;).  Hela Jones familjen verkar hur trevliga som helst! Har både pratat med dom och sett bilder på dom, deras hus och deras hundar och deras katt. Huset är ett typiskt kaliforniskt enplanshus med en riktigt nice pool. Jag kommer bo i stadsdelen Carmichel som är en mysig förort mitt i smeten. Några hundra meter bort finns shoppingcenter och en stor fin park. Klimatet är varma torra somrar och milda vintrar, precis som jag vill ha det! Åhh jag är så nöjd med min placering, tror det här kommer att bli riktigt bra! Vill dock inte lägga upp nå bilder på huset och familjen än för det känns lite väl personligt men när jag väl kommer dit (vilket jag gör om bara några få timmar) så kommer jag att visa bilder på ALLT, lovar!

Så på lördag morgon går planet över till staterna, planet som tar mig till mitt nya liv! Just nu är jag en zombie som går på koffein koffein och åter koffein, det här är några otroligt jobbiga dagar som inte går att jämföra med någonting annat, påfrestade för kroppen men framför allt för psyket. Nu vill jag bara åka, get it over with! Men än väntar många jobbiga adjö, har redan sagt hejdå till oräkneligt många men dock är de värsta kvar..

See yaa! <3


Kommentarer
Postat av: Lisen

Åh du verkar ju fått en jättebra familj! Ha ett dünder år nu gumman!! <3<3

2010-08-20 @ 12:05:05
Postat av: Emma Å

Gud, det låter hur bra som helst! Är galet avundsjuk och glad för din skull :D Du kommer verkligen att ha ett superår! <3<3

2010-08-20 @ 16:40:03
Postat av: Linn

Taack!! kommer sakna er supermycket! :* <3 <3

2010-08-20 @ 20:12:02
URL: http://lifeontheotherside.blogg.se/
Postat av: Albin

tjosan!

Länka varandras bloggar?

Hojta te isf (:

Ska också vara utbytesstudent i usa kan tilläggas! :D



peace

2010-08-26 @ 01:17:47
URL: http://albinsusatripp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0