Livin' the Dream

Ibland måste jag nypa mig riktigt hårt för att förstå att det här verkligen händer, att jag kommer leva i det här paradiset det kommande året. Jag är rädd för jag har det för bra, känns som det måste komma något negativt nu. Alla som inte varit i Kalifornien, ÅK! Det är fantastiskt, finner faktiskt inga ord för att beskriva hur underbart det är! För fösta gången i mitt liv har jag fått känna på såndär extrem tur, när allt bara går min väg (förutom fredagen den 13 då, för det var ju en jäkla massa tur det med måste jag erkänna)! För det första hamnade jag i Kalifornien, KALIFORNIEN! Det hade jag aldrig kunnat hoppas på! Okej jag har inte varit i nån annan delstat, men jag känner inget behov för jag har ju allt jag vill ha right here. Sacramento, Cali's huvudstad, är så vackert. Och alldeles perfekt i storlek, vi har både "Down Town" med alla skyskrapor, och fina förorter med stora hus. Carmichel, som är området som jag bor i är ett ganska lyxigt med många stora hus och closed communities. Vi bor precis vid den vackra floden som leder ut i en supermysig sjö i utkanten av staden.

Eftersom Sacramento är lite mer inåt land än San Francisco så är det fantastiskt klimat här! Varmt och torrt! Vi har nära till både storstäder; L.A. SF m.m. Och så har vi Lake Tahoe en timma bort, som är ett väldigt populärt skidområde. Det är väldigt vanligt att ungdomarna här åker dit på lov och sånt. Laine har ett hus där så det är ju riktigt nice!

My day:
Idag så ändrades mitt schema igen.. Det visade sig att Yearbook klassen var full, så nu får jag ta Digital Imagin ist men det är riktigt kul faktiskt, vi jobbar med Photoshop!

Och min counsler ändrade sig så det verkar som jag är fast med Weight Training!! Men dagens lektion var faktiskt sjuukt rolig, bästa lektionen någonstin. Skulle kunna bero på att Coach Kasper var borta så vi spela kort hela timmen hehehe! Jag är faktiskt glad att jag är tillbaka, gruppen är så rolig. Och jag är faktiskt inte enda tjejen längre utan nu är även supergulliga Annie där!
Idag käkade jag lunch med William från norge, så skönt att ha nån att prata med som går igenom samma sak!  Även fast vi inte riktigt förstår varann haha!

Dessutom tror alla att på skolan att jag är från ryssland nu.. tack nämner inga namn(för att jag inte kan egentligen...)!!

Kvällen spenderade jag hos Eiremo's vi baka chocolate chip cookies och titta på film, mys!!


3 dagar kvar!!! Sen blir det LAAAGUNA! åhh det ska bli så jävla underbarttt!!! ;D


LOVE

Linn Elisabeth Fredriksson



Kommentarer
Postat av: maria

shit va bra du verkar ha det där! men saknar dig sis! puss <3

2010-09-01 @ 16:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0