Day #1 in Laguna

Update: Det blir Newport idag, yeeess! Ett måste om man gillar OC, Tay var där igår och det var tydligen helt underbart!

Dagen startade tidigt med hotellfrukost med laget! Sen drogh vi vidare mot Christian ..nånting .. ranch där tunerigen höllrum. Herregud va me folk det var, inte precis som sveriges små cuper! Oändligt många planer och folk överallt, bara flickor92... Tyvärr så förlorade dom båda matcherna, men dom hade oturen att spela mot några av landets bästa lag (ett lag var rankat som #4 i HELA usa, förstår ni hur bra det är?) Dessutom hade dom riktigt dåliga domare som dömde inte mindre än 4 offside mål på en match, till och med jag kunde se det.
Aja vi hade i alla fall tur med vädret! Jag som längtat efter värme så länge, nu har jag det minsann! Idag har det varit riktigt varmt, runt 110F vilket är myycket. Men det var ju skönt att sitta som publik ;) och jag hat blivit bruunis på en dag, om vi bara kunde ha sånt väder hemma i Sverige. Hettan gör att man konstant letar efter vätska vilket ledde mig till Jamba Juice, som jag numera är starkt beroende av! Det är som en blandning av en smoothie och en milkshake och krossadisglass typ, låter jätteäckligt men det är ljuvligt!!! Har gått runt och smuttrat på deras olika smaker hela dagen, ett måste i det här vädret! Efter matcherna var vi alla så desperata att vi åkte runt i nån timme och försökte hitta närmaste Jamba Juice, ni som smakat vet vad jag pratar om! 

Sen fick jag smaka på min värsta fobi, ni som känner mig vet hur obotligt rädd jag är för ormar! När vi skulle parkera var det skyltar överalt med texten be aware of snakes!! Hah  jag tog det inte så allvarligt för jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att jag skulle träffa på en orm, oj så fel jag hade! Tror ni inte att det kommer in slingrade ormjävel när vi tittar på matchen.. Men jag lyckades behärska mig till ett vrålskrik och en rejäl rush (om det hade funnits talangscouter i närheten hade jag med all säkerhet funnits med i landslaget till nästa år, för det gick fort vill jag lova!). Ormarna finns precis vid planen, det fanns skyltar bara några få meter från linjen, så var ska man sitta???? :O Det värsta är att ingen riktigt bryr sig, ormar är vardagsmat( det slutade med att en kille fick flytta ormen med sina bara händer) så alla satte sig bara lugnt ner igen på samma ställe och låtsades som ingenting, men jag kommer då inte sitta ner igen dessutom vågar jag mig ju inte på att ut och springa med alla dessa odjur! (när vi kom hem var det en miniödla i vårt rum också, man kan ju undra om jag är i L.A. eller i djungeln)
Tack vare Tim har jag bilder som jag kan kolla på när jag känner att jag saknar mina älskade ormar!

Jag har i alla fall spenderat dagens solandes och badandes! På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Irvine University för att titta på en College Succer Game. Jag är inte så förtjust i soccer men den här matchen var faktiskt riktigt roligt, + att min familj kände en i laget(som dessutom var superduktig). Enda negativa var att det var alldeles för höga priser men snälla Tim bjöd oss allihopa! :) Vi åt middag på BJ's som är en helt galet populär restaurang, man får vänta i timmar om man inte beställer bord, som vi tursamt hade gjort. Och det var minsann värt det för attans va gott det var, jag tror jag tar tillbaka det där med att jag skulle komma hem mer fit än innan....

Nu sover ligger alla tre och sover här, ser inte så dumt ut så jag tror jag ska joina! Imorgon ska vi antlingen till Huntington Beach eller Newport Beach(där underbara OC utspelas), som båda ligger precis brevid Laguna.


Kommentarer
Postat av: Ludde Strandberg

Haha, Irvine University var ni på :P

Det var i det området som jag bodde!

2010-09-05 @ 10:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0