Homecoming

Homecoming - Kanye West

 

Så nu är denna otroligt fullspäckade vecka över, nämligen HOMECOMING! Först spirit-week med alla temadagar (Lazy monday, neon-tuesday, disney-friday, jersey-thursday, candyland(för seniors) friday). Fredagen den största fest dagen då det först var ett pepp-rally följt av en parad till El Camino där våra två Homecoming Game's hölls. På rallyt var det massa tävlingar, uppträdanden, football-spelarna hyllades, och vi fick se vilka som var nominerade till Homecoming Royaltys. Paraden var enorm! Jag hade tänkt gå jag med men eftersom det fortfarande är supervarmt här var det runt 33 grader vi gick hem tog ett dopp i poolen och mötte upp paraden närmade sig El Camino. Det var verkligen en upplevelse, alla gator i närheten spärrades av och dom fick polistransport och grejer. Mira Lomas årliga parad är en stor grej och det är måånga som kommer och kollar och det var flera där och filmade för nyheterna. Tyvärr förlorade vi båda matcherna, vad hände vi som var så bra??! Men det var väldigt lyckat i alla fall och läktaren var proppad med folk! I halvlek på Varsity-matchen kom delar av paraden runt the field med de olika klassernas tävlande tema-flottar och alla HC royaltys åkandes i cab:ar (vad säger man när det är flera cabade bilar? haha) Bland annat var min vän Tessa nominerad men hon vann tyvärr inte. Jaa sen var det lördag = homecoming dance. Började dagen med en manikyr med Daniellaaa:), har aldrig gjort manikyr i sverige förut för det är så dyrt men här gör alla det hela tiden! Naglarna och håret är viktigast, i Sverige skulle jag säga att kläderna och sminket är viktigast. Men det var jätteroligt och mina naglar blev superfina, jag fick förlängda naglar och franskmanikyr, klassiskt och fint! Jag drog iväg till Macy's en snabbis(den var till dig felix) för att köpa ett par svarta converse eftersom jag insåg att det inte fanns en chans i världen att jag skulle palla med mina 15centimeters klackar hela långa dan! Tog även en sväng förbi Sen kom alla till my house och vi gjorde oss i ordning för kvällen. Försökte ta bra bilder men det hade redan hunnit bli mörkt när vi var färdiga så vi kunde inte ta några ute vid poolen. Sen kom Nathan och hämtade upp mig och Malin i hans svarta cab och så åkte vi till restaurangen "The Outhouse" där Drew och Daniella väntade. Riktigt gott var det! Sen rullade vi vidare mot Mira Loma och the HC dance. Snacka om att vi fick en chock när vi kommer dit, hela skolgården är fylld med folk, trots att vi var sena! Det var drygt 1000 pers där vilket är väldigt mycket för en dance! Dansgolvet bestod av både den stora idrottshallen och ett utomhusrum mellan idrottshallarna, vilket var väldigt fint under stjärnorna. Och i den lilla idrottshallen kunde man ta HC bilder men jag kände inte för att betala så vi tog våra egna! Det var en väldigt lyckad homecoming!

<3
















¨


Det går så sakta att ladda upp bilder nu så ni får resten imorgon, om ni inte kan vänta checha in min fb, PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0