8:30 from Melvin Drive, CA

Hello Sweden!
Nu ar jag framme i Sacramento Kalifornia och det ar helt underbart!! Det ar riktigt varmt, det ska bli runt 103 F i veckan vilket ar valdigt varm! Men som tur ar ar det torr varme vilket bara ar jatteskont! Tyvarr sa har jag ingen dator just nu for mina laddare passar inte har, men idag sa ska Tim(min vardpappa) kopa en adapter sa ikvall kommer jag att lagga upp massor med bilder! Igar, sondag, borjade vi dagen med en stor god amerikans frukost, mmm jag kommer bli fet that's for sure haha! Da fick jag traffa min vardsyster Steph for forsta gangen och Laine som hade sovit over. Bada ar riktigt skona. Sen akte vi till IKEA och kopte en byralada, en spegel, ett nattygsbort och en tvattkorg till mig, sa nu ar mitt rum jattefint, visar bild ikvall. Sen akte jag och steph till Laine dar vi traffade Taylor som ar hur gullig och snall som helst! Efter det akte vi vidare till the mall och shoppa pa urbanoutfitters and abercrombie. Jag kopte jeansshorts och ett SIM-kort till min mobil (skicka ett meddelande pa fb sa skickar jag mitt nummer). Sedan kaka vi wrappers pa chippotle och akte hem till oss dar jag fick traffa Carley! Sen sov allihopa over har.

Engelskan gar helt okej men jag hor hur fult mitt uttal ar jamfort med alla andras! Fast jag har redan borjat tanka pa engelska sa det kanns jattekonstigt att skriva pa svenska nu, redan! Idag sa ska jag och Cheryl aka till distrikt kontoret och fixa med alla papper och se vilken skola och vilken arskus jag hamnar i, antagligen hamnar jag som junior pa Mira Loma, som ar en jattebra skola men det skulle vara sjukt kul att hamna som senior med Steph och alla pa hennes skola! Sa jag borjar alltsa skolan imorgon. Nu ska jag ga och sova lite innan Cheryl kommer hem! skriver mer ikvall nar jag forhoppningsvis har min egen dator!


P&K
Linn


Jag, Stephanie, Carley och Laine vid poolen


Kommentarer
Postat av: Ludde Strandberg

Du kommer plocka upp uttal osv. på bara någon månad, så oroa dig inte för det!



103 F är typ 40 grader celcius, haha.

2010-08-23 @ 18:50:43
Postat av: Anneli

sv: Hej självklart kan vi länka :)

2010-08-24 @ 12:52:11
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/anneli
Postat av: louise

åh är du i USA!! fan vad mäktigt! hoppas allt rullar på och är toppen :)

2010-08-24 @ 19:51:23
URL: http://louisewesterbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0